הכנה לחגים: 100 ניצולות מכפרים ערבים בשבת גיבוש

נדב דוד 1 Comment on הכנה לחגים: 100 ניצולות מכפרים ערבים בשבת גיבוש

למעלה ממאה ניצולות מכפרים ערביים השתתפו בשבתון גיבוש והתעלות של יד לאחים | השבתון הסתיים בשורה של החלטות טובות שלבטח יתנו את אותותיהן בימים הבאים על ידי כל אחת מהניצולות

הרב חיים קאהן והרב יואב רובינזון צילום: יד לאחים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: יד לאחים

הוֹרֵיתָ דֶרֶךְ תְּשׁוּבָה: למעלה ממאה נשים גיבורות ו-177 ילדיהן נטלו חלק בשבתון מיוחד, מלכד, מעצים ומעניק כוחות ערך לניצולות יד לאחים מכפרים ערביים ולילדיהן, לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה וכהכנה לחגי תשרי.

האמהות והילדים נאספו בהסעות מיוחדות מכל רחבי הארץ בבוקרו יום שישי האחרון והגיעו ל'ישיבת צביה' ביד בנימין בה נערכה להם שבת הגיבוש.

עם הגעתם למקום נקלטו הנשים וילדיהן בצורה לבבית תוך מתן תשומת לב אישית על ידי צוות מתוגבר של יד לאחים ומתנדבים שהתגייסו לעזור. אחרי התאקלמות קצרה בחדרים החלו בצהרי יום שישי התוכניות המותאמות. בעוד הנשים מתאספות יחד באולם המרכזי, חולקו הילדים לארבע קבוצות שהורכבו מילדים וילדות, מנערים ומנערות ולכל קבוצה נעשתה פעילות מיוחדת ומתואמת באולמות קטנים יותר במתחם.

בפני הנשים הופיעה הזמרת לימור בן סימון שבמשך שעה ארוכה שרה שירים הנוסכים כוח ועידוד וערכה עמן הפרשת חלה כשהנשים מנצלות את שעת הרצון כדי להתפלל ולבקש שיצליחו לפתוח דף חדש בחייהן בשנה החדשה.

במהלך השבת שמעו המשתתפות הרצאות מהרבנית טל סבג שסיפרה על ילדותה כבת להורים חרשים-אילמים ועל מסע החזרה בתשובה שלה. הן הזדהו עם סיפורה האישי ובעיקר עם המסר שלה, של המבט קדימה וההתקדמות בחיים למרות הקושי, וכן על חשיבות ההסתכלות על הטוב ועל ההודאה לה' על מה שיש ועל מה שאין.

הרבנית אורית סלומון דיברה בהרחבה על חודש אלול, על הרצון להתקרב לה' ולהתרומם מתוך ההריסות, ועל האהבה של הקב"ה אלינו.

גב' שורי קוסטליץ מיד לאחים, שארגנה את השבת מעידה כי "השבת הזו היתה חוויה עוצמתית מאין כמותה עבור הנשים הגיבורות. היתה להן הזדמנות להכיר נשים עם סיפור חיים דומה לשלהן, לשתף בלבטיהן את חברותיהן החדשות ואת הרבניות שהשתתפו בשבת ובעיקר היה להן זמן לנוח, ליהנות ולצבור כוחות בגשם וברוח לקראת השנה החדשה. התגובות שקיבלנו היו נלהבות".

גם הרב חיים קאהן והרב יואב רובינסון שהיו שותפים לארגון השבת וניהלו את הפעילות של קבוצות הילדים מעידים על תגובות החמות שקיבלו מהם.

תוצאות השבת ניכרו גם בהחלטות טובות שקיבלו המשתתפים, וכך מיד לאחריה נערכה 'הטפת דם ברית' לילד שנולד בכפר ערבי ועבר ברית מילה מוסלמית על ידי אביו הערבי. מעבר לכך, קיבלו על עצמן נשים רבות החלטות נוספות ומרגשות שהמכנה המשותף שלהן: תוספת של התחזקות ביראת שמים ובקרבה יתירה לאבינו שבשמים.

ביד לאחים אומרים: "העידוד הגדול שאנו מקבלים בימים אלו מהציבור הרחב שמיהר להיות שותף בממונו בתרומה לפדיון שבויים ולהצלת נפשות נוסך כוח בפעילותנו. אנו שבים ומזכירים כי בערב ראש השנה ובערב יום הכיפורים נערוך תפילות מיוחדות על כלל השותפים להצלת הנשים והילדים בקברי אבות במערת המכפלה. המעוניינים ליטול חלק בפעילות ולהעביר את שמותיהם ושמות יקיריהם לתפילה לשנה טובה מוזמנים לחייג למוקד שמספרו 9234*".



1 תגובות

מיין תגובות